XII Międzynarodowe Warsztaty dla Młodych Matematyków "Rachunek Prawdopodobieństwa i Statystyka"

XII Międzynarodowe Warsztaty Matematyczne odbyły się w Krakowie w dniach 20-26 września 2009. Tym razem tematem przewodnim był rachunek prawdopodobieństwa i statystyka. Zgodnie z tradycją, większość referatów nie traktowała w sposób ścisły o probabilistyce, ale opisywała jej aplikacje w wielu pokrewnych działach matematyki. Wśród nich królowały zwłaszcza teoria procesów stochastycznych, kombinatoryka oraz matematyka finansowa. Godnym uwagi jest, iż wysłuchaliśmy między innymi trzech ciekawych referatów doktorantów z Uniwersytetu Karola w Pradze.

Podczas warsztatów została przeprowadzona sesja problemów otwartych, niestety w tym roku dość nieudana ze względu na małą liczbę zagadnień przygotowanych przez uczestników. Mimo to, Piotrkowi Hofmanowi (poprzedniemu prezesowi KPM) już w czasie trwania konferencji udało się jeden z nich rozwiązać.

W warsztatach z członków koła uczestniczyli Tomek Tkocz, Kasia Macieszczak i Michał Pilipczuk. W ramach ciekawostek, Tomkowi udało się złamać nogę już pierwszego dnia konferencji.

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License